Gyakran Ismételt Kérdések



  • Egyéb
  • Futtatási hibák uniPasS
  • Futási hibák
  • Futási hibák - Pervasive
  • Hiba
  • Hálózati probléma
  • Lekérdezések
  • Magic védelmi rendszer
  • Nyomtatás
  • Pervasive log
  • Unipaas keretrendszer
  • Vonalkódolvasó
  • Windows 10 frissítés
  • Egyéb

  • A felhasználó nem tud belépni a Magicbe a nevével és jelszavával - szürke háttér és nem látszanak a menük
    Ez az eset akkor történik, amennyiben a felhasználónak be van állítva HTML háttér menü - de a megjelenítéshez szükséges OCX nincs telepítve, vagy valami letörölte. (pl Avira vírusirtó rendszeresen vírusnak néz bármit, ami szembe jön vele )

    Ez első körben ellenőrizhető azzal, ha a magictmp könyvtárból ideiglenesen elmozgatjuk a HTML kiterjesztésű fájlokat egy másik mappába. Amennyiben így sikeres a belépés akkor ez a gond oka.

    A megoldás az OCX fájlok újratelepítése, ezt a Mindennap Kliens telepítő tartalmazza

    Futási hibák - Pervasive

  • Javíthatalan hiba: 161
    Több felhasználó próbálja meg a Pervasive adatbázis kezelő programot használni, mint amennyire annak a licence szól, vagy nincsen a licence telepítve.
  • Javíthatatlan hiba: 1021
    A Pervasive SQL-nek nincs írási joga. Meg kell nézni a felhasználó Windows alatti jogosultságait.
  • Javíthatatlan hiba 3012
    A hiba oka: Nem látja a kliens gép a szervert

    Megoldási javaslatok:

    Előfordulhat, hogy kliens Pervasive-ot telepített egy olyan gépre, amin lokális Magicben dolgozik. Ebben az esetben el kell távolítani a Pervasive kliens-et és egy Pervasive workGroup-ot kell telepíteni.

    Ha kliensen-szerver kapcsolat esetén jelentkezett a hiba, akkor tapasztalataink szerint ez esetek többségében egy szerver újraindítás megoldja a problémát. Ha a hiba ezek után is jelentkezik, akkor ellenőrizni kell a hálózati kapcsolatot a kliens gép és a szerver között.

    A pervasive hibalehetőségként sorolja fel, ha egy hálózaton belül van fix IP-s kliens és dinamikus IP-s kliens-is.
    Érdemes megnézni nincs-e ütközés, ha megoldható a teljes rendszert leállítani majd megfelelő sorrendben visszakapcsolni (szervert és klienseket is )

    Az is előfordult, hogy az AVG 2014-es törölte a pervasive sql lényeges részét.
  • Javithatatlan hiba: 116
    A kliens nem tudja megnyitni a szerveren található fájlt. Ez többnyire workgroupok esetén történik. Megoldása. Indítsuk újra a gépeket, A serveren indítsuk el először a magic-et, majd utána indítsuk el a többi gépen.

    Megoldás még: le kell állítani a pervasive motorját és törölni a pervasive lock fálját.
  • Javithatatlan hiba: 11
    Új XP-re telepített Pervasive 2000 Workgroup esetén lokális HDD-n található fájlok elérésénél jelentkezik.
    A Pervasive V9.5 telepítése megoldja
  • Javíthatatlan hiba: 18
    Nincs elég hely a Winchesteren
  • Javíthatatlan hiba: 86
    Túl sok fájl van megnyitva
    A szerveren meg kell növelni a megnyitható fájlok számát
  • Javíthatatlan hiba: 19
    Fájlsérülést jelent, hasonló a 2-es javíthatatlan hibához
  • Javíthatatlan hiba: 46
    A Pervasive SQL nem fér hozzá a megadott fájlhoz.

    Jellemzően három ok miatt fordul elő :

    - írásvédett a fájl
    - vírusirtó program hosszabb ideig tartja nyitva a BTR kiterjesztésű fájlokat
    - 9-es pervasive-vel próbálunk írni régi (5-ös vagy 6-os formátumú) adatfájlokba

    Lekérdezések

  • Lista készítésekor a lekérdezett adatok óriási betűkkel jelennek meg a képernyőn.
    Azért vannak elcsúszva (megnövekedve) a betűk, mert rossz a kiválasztott alapnyomtató. Ha csak képernyőre kérjük le a listát, a magic ilyenkor is leellenőrzi a nyomtató tulajdonságait - ha mégis kinyomtatnánk hogyan nézne ki.
    Egy alacsony felbontású nyomtató (pl mátrixnyomtató) van kiválasztva alapértelmezett nyomtatónak.
    A Windowsban át kell állítani, hogy normál laser nyomtató legyen az alapértelmezett

    Magic védelmi rendszer / HASP

  • Védelem megsértése 19
    A Magic a license lekérdezéséhez nem tudja elérni a NetHasp.ini-t.
    Ellenőrizni kell, hogy milyen Magic Service Pack van feltelepítve a gépre, mert Sp12 és SP14 csere esetén fordul elő ilyen jellegű üzenet.
    Ezt a Magicbe való belépéskor lehet látni az üzenetsorban, mielőtt a felhasználói nevet és jelszót megadná (vagy SP12 vagy SP14).
  • Védelem megsértése 130
    Több felhasználó próbál meg belépni a programba, mint amennyi license van a Magicnek.
    Ellenőrizni kell mennyi felhasználó használja a programot, esetleg nem történt-e lefagyás.

    Nyomtatás

  • Nem tud mátrix nyomtatóra egyéb raktármozgást rányomtatni
    A Magicből az egyéb raktármozgás bizonylatokat csak grafikus nyomtatóra lehet kinyomtatni (szállítót és számlát lehet mártixra is nyomtatni). A mátrix nyomtató driver felbontása túl alacsony.

    Vonalkódolvasó

  • Mi van akkor, ha a vonalkódleolvasó a 0 helyett Ö betűket üt?
    Ez azért van, mert a vonalkódolvasó amerikai billentyűzetre van programozva. A rendszergazdának be kell állítani, hogy a billentyűzeten lehessen kezelni a numerikus számokat.
  • Leolvas egy terméket vonalkódolvasóval, a vonalkódnak csak az utolsó pár karaktere jelenik meg, ezért nem ismeri fel a program az adott terméket.
    A vonalkódolvasó, ha laptopra van csatlakoztatva és olyan üzemmódra van állítva amikor a számokat a billentyűzet numerikus részén küldi át, akkor a laptopon be kell kapcsolni a numerikus billentyűzetet (kék FN billentyű + NumLock).

    Van olyan laptop, amelyen jól működik NumLock nélkül is, de van jópár olyan (pl IBM gépek) amelyeken a vonalkódból egy-két számot jól beolvas, a többi helyett jobbra-balra nyilakkal ugrál.

    Windows 10 frissítés

  • Tudnivalók a Windows 10-re történő frissítésről
    A Magic/Unipaas 1.9-es verziója tapasztalataink alapján gond nélkül fut a Windows 10-es operációs rendszereken.

    A védelmi rendszert biztosító Sentinel / HASP programból szükséges a Win10-et támogató verzió telepítése, ezt a honlapunkról az alábbi linkről tölthetik le :

    http://www.mindennap.hu/letoltes/Telepites/Hardverkulcs_HASP_HL_7_32_Win10.exe

    A Pervasive SQL adatbázis kezelő 11-es verziója szintén megbízhatóan működik. A 9.5-ös változata hivatalosan nem támogatott, de amennyiben a szerver 32 bites akkor a kliensek stabilan működnek.
    Kisvállalati környezetben - ahol nincs külön szerver operációs rendszerrel ellátott központi gép - hanem az egyik munkaállomás lett szervernek kinevezve, ott szükséges a Pervasive SQL cseréje V9-es verzióról V11-es verzióra. Ennek költsége 35.000 Ft / munkaállomás + áfa !

    V9-es Pervasive már jópár éves termék, kliens/szerver esetén javasoljuk a szerver felcsatolását IP alapján beállítani,névfeloldás esetén lehetnek bizonytalanságok.

    A Windows 10-es operációs rendszerben javasoljuk az automatikus alap nyomtató beállítást kikapcsolni, ennek alapértéke elég nagy zavart okozhat !