Gyakran Ismételt Kérdések



  • Egyéb
  • Futtatási hibák uniPasS
  • Futási hibák
  • Futási hibák - Pervasive
  • Hiba
  • Hálózati probléma
  • Lekérdezések
  • Magic védelmi rendszer
  • Magic védelmi rendszer / HASP
  • Nyomtatás
  • Nyomtatás - hálózatban megosztott nyomtatóhoz hozzáférés nem engedélyezett
  • Pervasive log
  • Unipaas keretrendszer
  • Vonalkódolvasó
  • Windows 10 frissítés
  • Egyéb

  • A felhasználó nem tud belépni a Magicbe a nevével és jelszavával - szürke háttér és nem látszanak a menük
    Ez az eset akkor történik, amennyiben a felhasználónak be van állítva HTML háttér menü - de a megjelenítéshez szükséges OCX nincs telepítve, vagy valami letörölte. (pl Avira vírusirtó rendszeresen vírusnak néz bármit, ami szembe jön vele )

    Ez első körben ellenőrizhető azzal, ha a magictmp könyvtárból ideiglenesen elmozgatjuk a HTML kiterjesztésű fájlokat egy másik mappába. Amennyiben így sikeres a belépés akkor ez a gond oka.

    A megoldás az OCX fájlok újratelepítése, ezt a Mindennap Kliens telepítő tartalmazza
  • Pervasive SQL bizonyos verzióiban kizárólag szerver konzolon engedélyezett a licesz beállítás. Szerverre RDP kliensként belépve DBU Access Denied üzenet érkezik.
    Engedélyezni kell a Pervasive SQL távoli menedzselését

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pervasive Software\Utilities Interface\Settings

    vagy

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Pervasive Software\Utilities Interface\Settings

    itt a "Restricted Access On WTS client" értéket 1 -ről 0-ra kell állítani.
  • Egy-egy program ablak nem látszik, eközben a kurzor eltűnik
    A felhasználóknál egy ablak nem jelenik meg:

    Ez akkor szokott előfordulni, ha egy felhasználónak több monitora volt vagy megváltozott a monitor felbontása.
    A programunk képes megjegyezni az ablak korábbi helyzetét, amely lehetséges, hogy az új monitoron olyan helyre esik, ami nem látszik.

    Ilyenkor 4 lehetőségünk van.

    1. Az - Opciók - menüben az - ablakadatok visszavonása. Ez csak az adott ablakra vonatkozik, amiben állunk.

    2. Az - Opciók - menüben az - aktuális ablak beállításainak törlése. Ez az opció minden adatot vissza állít a gyári állapotra, ezáltal ez ablak látható területen lesz.

    3. Amennyiben ez sem segít, megpróbálhatjuk az eltűnt (nem látható) ablakot visszamozgatni.
    Amennyiben az ablakra kattintottunk és az nem jelenik meg, nyomjuk meg a baloldali ALT + SZÓKÖZ billentyűkombinációt. A segítségével felugrik egy menüsör, ahol az ÁTHELYEZÉS menüpontra kell kattintani. A jobb vagy bal oldali nyilat (az ablak helyzetétől függően) folyamatosan nyomva tartva egy kis idő után megjelenik a képernyőn. A képernyőn megjelenő ablakot az ENTER billentyű megnyomásával tudjuk rögzíteni.

    4. Töröljük azt a fájlt a munkaállomásról, amelyben a programunk letárolta az ablakok helyzetét: Ehhez valószínűleg rendszergazdai segítségre lesz szükség.

    A fájl helye: a - C meghajtó - users - felhasznalo nev - app data – roaming – mse. Az ez alatt található mappákból kell törölni a - FormUserState - xml fájlokat.

    Futási hibák - Pervasive

  • Javíthatalan hiba: 161
    Több felhasználó próbálja meg a Pervasive adatbázis kezelő programot használni, mint amennyire annak a licence szól, vagy nincsen a licence telepítve.
  • Javíthatatlan hiba: 1021
    A Pervasive SQL-nek nincs írási joga. Meg kell nézni a felhasználó Windows alatti jogosultságait.
  • Javíthatatlan hiba 3012
    A hiba oka: Nem látja a kliens gép a szervert

    Megoldási javaslatok:

    Előfordulhat, hogy kliens Pervasive-ot telepített egy olyan gépre, amin lokális Magicben dolgozik. Ebben az esetben el kell távolítani a Pervasive kliens-et és egy Pervasive workGroup-ot kell telepíteni.

    Ha kliensen-szerver kapcsolat esetén jelentkezett a hiba, akkor tapasztalataink szerint ez esetek többségében egy szerver újraindítás megoldja a problémát. Ha a hiba ezek után is jelentkezik, akkor ellenőrizni kell a hálózati kapcsolatot a kliens gép és a szerver között.

    A pervasive hibalehetőségként sorolja fel, ha egy hálózaton belül van fix IP-s kliens és dinamikus IP-s kliens-is.
    Érdemes megnézni nincs-e ütközés, ha megoldható a teljes rendszert leállítani majd megfelelő sorrendben visszakapcsolni (szervert és klienseket is )

    Ezt a jelenséget tapasztaltuk, amikor a kliensen a szerver nem IP, hanem névfeloldás alapján lett csatlakoztatva és a gép IP címe megváltozott. (pl kábelesen és wifin is csatlakozik a "szerver" a hálózathoz, majd a wifi kikapcsolásra kerül). Ilyenkor érdemes a munkaállomásokon a szerver megosztott mappáját lecsatlakoztatni, majd IP alapján visszacsatlakoztatni.

    Az is előfordult, hogy az AVG 2014-es törölte a pervasive sql lényeges részét.
  • Javithatatlan hiba: 116
    A kliens nem tudja megnyitni a szerveren található fájlt. Ez többnyire workgroupok esetén történik. Megoldása. Indítsuk újra a gépeket, A serveren indítsuk el először a magic-et, majd utána indítsuk el a többi gépen.

    Megoldás még: le kell állítani a pervasive motorját és törölni a pervasive lock fálját.
  • Javithatatlan hiba: 11
    Új XP-re telepített Pervasive 2000 Workgroup esetén lokális HDD-n található fájlok elérésénél jelentkezik.
    A Pervasive V9.5 telepítése megoldja
  • Javíthatatlan hiba: 18
    Nincs elég hely a Winchesteren
  • Javíthatatlan hiba: 86
    Túl sok fájl van megnyitva
    A szerveren meg kell növelni a megnyitható fájlok számát
  • Javíthatatlan hiba: 19
    Fájlsérülést jelent, hasonló a 2-es javíthatatlan hibához
  • Javíthatatlan hiba: 46
    A Pervasive SQL nem fér hozzá a megadott fájlhoz.

    Jellemzően három ok miatt fordul elő :

    - írásvédett a fájl
    - vírusirtó program hosszabb ideig tartja nyitva a BTR kiterjesztésű fájlokat
    - 9-es pervasive-vel próbálunk írni régi (5-ös vagy 6-os formátumú) adatfájlokba
  • Javíthatatlan hiba: 13
    Ez a hiba akkor jelentkezik, ha egy adatbázis mérete nagyobb mint 2 GigaByte és a fájlhoz tartozó további kiegészítő fájl nem található, vagy sérült.
    Ennek a neve ugyanaz mint a fő fájl, de a kiterjesztése .^01 és ennek folytatása.

    Pl Modnaplo.btr majd Modnaplo.^01, Modnaplo.^02

    Lekérdezések

  • Lista készítésekor a lekérdezett adatok óriási betűkkel jelennek meg a képernyőn.
    Azért vannak elcsúszva (megnövekedve) a betűk, mert rossz a kiválasztott alapnyomtató. Ha csak képernyőre kérjük le a listát, a magic ilyenkor is leellenőrzi a nyomtató tulajdonságait - ha mégis kinyomtatnánk hogyan nézne ki.
    Egy alacsony felbontású nyomtató (pl mátrixnyomtató) van kiválasztva alapértelmezett nyomtatónak.
    A Windowsban át kell állítani, hogy normál laser nyomtató legyen az alapértelmezett

    Magic védelmi rendszer / HASP

  • Védelem megsértése 19
    A Magic a license lekérdezéséhez nem tudja elérni a NetHasp.ini-t.
    Ellenőrizni kell, hogy milyen Magic Service Pack van feltelepítve a gépre, mert Sp12 és SP14 csere esetén fordul elő ilyen jellegű üzenet.
    Ezt a Magicbe való belépéskor lehet látni az üzenetsorban, mielőtt a felhasználói nevet és jelszót megadná (vagy SP12 vagy SP14).
  • Védelem megsértése 15
    A munkaállomás nem találja a megadott HASP hardver kulcs kiszolgáló programot.

    Teendők :
    - azon a számítógépen amelyre a hardver kulcs csatlakoztatva van ellenőrzendő, hogy telepítve van-e a kiszolgáló program "Aladdin HASP license manager" és fut-e ennek a szolgáltatása "Hasplms" vagy "Sentinel LDK License Manager"
    - Ugyanezen a számítógépen nyitott-e a tűzfalon a 475-ös port ? Nem került-e fel egy vírusirtó amely blokkolja ezt ?
    - Szerver címe/nem változott-e meg ? A NETHASP.INI konfigurációs fájl [NH_TCPIP] szekció NH_SERVER_ADDR= sorában található címen keresi programunk a szervert. Amennyiben megváltozott, ezt a fájlt kell módosítani
    - Ellenőrzendő a NETHASP.INI tartalma, a lényeges sorok :

    [NH_COMMON]
    NH_TCPIP = Enabled
    NH_IPX = Disabled
    NH_NETBIOS = Disabled

    [NH_TCPIP]
    NH_SERVER_ADDR=10.20.10.20
    NH_TCPIP_METHOD=UDP
    NH_USE_BROADCAST=Disabled
    NH_PORT_NUMBER=475


    Eredeti angol hibaüzenet : "HASP Error message 15 : No active HASP License Manager was found."
  • Védelem megsértése 130
    Több felhasználó próbál meg belépni a programba, mint amennyi license van a Magicnek.
    Ellenőrizni kell mennyi felhasználó használja a programot, esetleg nem történt-e lefagyás.

    Nyomtatás

  • Nem tud mátrix nyomtatóra egyéb raktármozgást rányomtatni
    A Magicből az egyéb raktármozgás bizonylatokat csak grafikus nyomtatóra lehet kinyomtatni (szállítót és számlát lehet mártixra is nyomtatni). A mátrix nyomtató driver felbontása túl alacsony.
  • Egyik gépről megosztott nyomtatóhoz egy másik munkaállomáson nem sikerül csatlakozni, hozzáférés nem engedélyezett
    Share Permissions
    >>1. In explorer, go to C:\windows\system32\spool
    >>2. Right click PRINTERS, select Properties
    >>3. Click the Sharing tab
    >>4. Click Advanced Sharing
    >>5. Check "Share this folder"
    >>6. Click Permissions
    >>7. Grant Everyone Full Control

    NTFS Permissions
    >>1. In explorer, go to C:\windows\system32\spool
    >>2. Right click PRINTERS, select Properties
    >>3. Click the Security tab
    >>4. Click Edit
    >>5. Click Add
    >>6. Click Advanced
    >>7. Click Find Now
    >>8. Choose "NETWORK"
    >>9. Click OK
    >>10. Grant NETWORK Full Control


    AND THEN on the computer you are trying to create the port on, do the following.

    1. Go to "Printers"
    2. Click "Add Printer"
    3. Click"Add a Local Printer"
    4. Click "Create a New Port"
    5. Use the "Local Port" option
    6. At "Enter a Port Name", enter: "\\Computername\Printername"

    Vonalkódolvasó

  • Mi van akkor, ha a vonalkódleolvasó a 0 helyett Ö betűket üt?
    Ez azért van, mert a vonalkódolvasó amerikai billentyűzetre van programozva. A rendszergazdának be kell állítani, hogy a billentyűzeten lehessen kezelni a numerikus számokat.
  • Leolvas egy terméket vonalkódolvasóval, a vonalkódnak csak az utolsó pár karaktere jelenik meg, ezért nem ismeri fel a program az adott terméket.
    A vonalkódolvasó, ha laptopra van csatlakoztatva és olyan üzemmódra van állítva amikor a számokat a billentyűzet numerikus részén küldi át, akkor a laptopon be kell kapcsolni a numerikus billentyűzetet (kék FN billentyű + NumLock).

    Van olyan laptop, amelyen jól működik NumLock nélkül is, de van jópár olyan (pl IBM gépek) amelyeken a vonalkódból egy-két számot jól beolvas, a többi helyett jobbra-balra nyilakkal ugrál.

    Windows 10 frissítés

  • Windows Mobile centert használó adatgyűjtő nem tud csatlakozni a számítógéphez.
    A Windows Mobile centert használó adatgyűjtők esetében, a Windows 10 alkotói frissítése után előfordulhat, hogy a pda nem tud csatlakozni a számítógéphez. Ebben az esetben, az alábbi bat fájlt kell futtatni rendszergazdaként:
    https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/after-windows-10-creators-update-can-not-connect/9807ebe3-0e53-410d-b3b2-067d3f92de0e
  • Tudnivalók a Windows 10-re történő frissítésről
    A Magic/Unipaas 1.9-es verziója tapasztalataink alapján gond nélkül fut a Windows 10-es operációs rendszereken.

    A védelmi rendszert biztosító Sentinel / HASP programból szükséges a Win10-et támogató verzió telepítése, ezt a honlapunkról az alábbi linkről tölthetik le :

    http://www.mindennap.hu/letoltes/Telepites/Hardverkulcs_HASP_HL_7_32_Win10.exe

    A Pervasive SQL adatbázis kezelő 11-es verziója szintén megbízhatóan működik. A 9.5-ös változata hivatalosan nem támogatott, de amennyiben a szerver 32 bites akkor a kliensek stabilan működnek.
    Kisvállalati környezetben - ahol nincs külön szerver operációs rendszerrel ellátott központi gép - hanem az egyik munkaállomás lett szervernek kinevezve, ott szükséges a Pervasive SQL cseréje V9-es verzióról V11-es verzióra. Ennek költsége 35.000 Ft / munkaállomás + áfa !

    V9-es Pervasive már jópár éves termék, kliens/szerver esetén javasoljuk a szerver felcsatolását IP alapján beállítani,névfeloldás esetén lehetnek bizonytalanságok.

    A Windows 10-es operációs rendszerben javasoljuk az automatikus alap nyomtató beállítást kikapcsolni, ennek alapértéke elég nagy zavart okozhat !